A Topix Cloth script használata
Először is nyissunk egy új ablakot. Majd a letöltött Cloth.zip-ben található
Cloth2.blend-ből nyissuk meg (append) az összes text fájlt.
Osszuk ketté a 3d-ablakot, és az egyik legyen a text-ablak.
Most elkészítjük a ruha-objektumot. Váltsunk szembenézetre(Front view) és
rakjunk egy 32x32-es grid-et, és kicsinyítsük le Z irányban a felére. Még Edit módban
jelöljük ki a bal oldalról az első vertexoszlopot, és hozzunk létre egy új vertex group-ot
és rendeljük hozzá ("Assign") kijelölt pontokat. Most nem szükséges elnevezni a
vertex groupot. Készítsük el a zászlórúdat Tube objektum segítségével, erre most nem térek ki.
Most a text-ablakban hozzuk be a cloth2.py scriptet és Alt-P vel indítsuk el.
Egy "OK" után bejön a kezelőfelület. Ha nincs, jelöljük ki a grid-et, majd
kattintsunk a "Select Cloth Obj" gombra. Majd mellette az "U Cnt"-t hagyjuk 32-n
mivel annyi volt a grid X értéke, a "V Cnt"-se változtassuk meg . A "Tagged VGroup"-hoz írjuk
be, létrehozott vertex group nevét( most "Group"), ezek lesznek azok a pontok, amik nem mozdulnak.
A "WindX" értéke legyen 5, "Gravity Z" pedig -1. Kapcsoljuk ki a "Sphere Collision" mert most nem
ütközik semmivel a ruha. Az "End", azaz az animáció vége legyen 500, akinek lassabb a gépe, írjon 200-at.
A számolást az parancssor ablakban nyomon követhetitek, és Ctrl-C vel leállíthatjátok.
Ha vége a számolásnak, az edit ablakban, kapcsoljátok ki a Relative gombot.
A text ablakot állítsátok át IPO ablakra. Az IPO-type-ot állítsátok Vertexre, majd
rakjatok le egy pontot (Ctrl-Balgomb) az origóra, és mégegyet az 500(vagy ameddig tart az animáció)
képkockához, a kék csíkok tetejéhez. Állítsátok át a "Curve/Interpolation Type"-ot Linear-ra.
Alt-A-val meg is nézhetitek az animációt.
A szebb végeredményért, mégegyszer lefuttathatjátok a scriptet, de előtte (a script
kezelőpaneljén) távolítsátok el a "vertex key"-eket.
Itt letölthetitek a példafájlt: cloth_tut.zip
írta: Mészáros Balázs
vissza a tetejére
|